För Anna Wretling var en Ironman bara en notis i träningsdagboken, och efter målgång var hon redan inställd på nästa utmaning. Power Womans grundare är van att bryta barriärer, och hennes träningskläder ska hjälpa kvinnor göra precis det.

Anna Wretling, entreprenör och tvåbarnsmamma, grundade sitt klädmärke 2014. Men idén väcktes långt tidigare.

Anna började träna relativt sent i livet, vid 38 års ålder, men har på bara några år klarat av allt från marathon till Norseman, världens tuffaste triathlon. Genom sin träning fick hon inspirationen att starta ett eget klädmärke.

 

Marknadsföraren, försäljningschefen och livsentusiasten Anna lever obegränsat – hon är en verklig Power Woman, och hennes inställning flödar genom märkets produkter.

power-woman-löpning
Foto: Power Woman

Power Woman är ett klädmärke enbart för kvinnor. Genom en fusion av fashion, stil och performance vill man inbjuda sina kunder att bryta barriärer, så väl mentala som fysiska.

”If you look great, you feel great” är ett talesätt som passar väl in på Power Woman. Produkterna är designade i Sverige, producerade i Europa med tyger från Italien och hårdtestade av atleter för att garantera perfekt funktion och passform.

power-woman-hexagon2
Foto: Power Woman

Power Woman har aldrig tidigare sålts i butik i Sverige – men nu finns ett smakprov på den exklusiva kollektionen hos The Lobby.