Idén prövades – och höll. Bara åtta månader efter lanseringen på testarenan The Lobby står det cirkulära modevarumärket #InspoSTHLM klart att ta steget till fast butiksverksamhet, och flyttar över till Mood-gallerian. Det illustrerar hur The Lobby sänker tröskeln för varumärken – väletablerade liksom nya – som vill utvärdera framtidens kundmöte redan i dag.

”Med #InspoSTHLM har vi det första konkreta exemplet på hur vi på kort tid tillsammans har skapat möjligheten att gå från idé till en etablerad verksamhet”, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på The Lobby.

I #InspoSTHLMs fall handlar det om mode och design med hållbarhet. Med en unik mix av hållbar nyproduktion och handplockade second hand-produkter har #InspoSTHLM visat sig kunna knyta en helt ny målgrupp till varutypen. #InspoSTHLM samarbetar med flera olika organisationer för att lyfta in deras produkter i ett noga utvalt sammanhang och kombinerar dem med hållbara nytillverkade alternativ.

Nytt inslag i väletablerad galleria

Konceptet drogs i gång av mor- och dotterteamet Annette Lind-Adamsson och Anna Takahashi, tillsammans med AMF Fastigheter, och lanserades i The Lobby i januari 2019. Och redan nu står det alltså klart att den oprövade idén har mognat till en etablerad verksamhet. Man blir kvar hos sin hyresvärd, men i fastigheten på andra sidan Regeringsgatan: MOOD Stockholm, med sina etablerade butiker.

”Vi är inte bara en butik där saker hänger på rad. Man måste inte shoppa; man kan slå sig ner för en kaffe och hänga i den härliga atmosfären. Vi är övertygade om att detta butikskoncept tillhör framtidens handel”, säger #InspoSTHLMs Anette Lind-Adamsson.

Får möjligheter att synas

”Vi ser självklart fram emot att utveckla fler koncept för framtidens handel i The Lobby. Det skapar inte bara värde för AMF Fastigheter och utan visar också på nya möjligheter för branschen som just nu är inne i en tydlig transformationsfas”, säger The Lobbys affärsutvecklingschef Annelie Gullström.