Lördagen den 1 december tar Glossybox, världens ledande prenumerationstjänst för skönhetsprodukter, plats i The Lobby. Endagseventet Glossybox Pop-up Shop förväntas locka uppemot tusen besökare och utgör startskottet för julen i The Lobby.

En framgångssaga

Framgångssagan Glossybox, vars affärsidé är att en gång i månaden leverera lyxiga boxar med skönhetsprodukter till kvinnor i åldern 18-45 år, har cirka 55 000 prenumeranter i Sverige. För fjärde året i rad bjuder nu Glossybox in sina svenska kunder till ett heldagsevent på en fysisk handelsplats. The Lobby är platsen för årets upplaga av Glossybox Pop-up Shop som förväntas dra cirka tusen besökare.

”Den bästa någonsin”

”Vi satsar i år på att göra eventet extra glossy genom att ha olika happenings under dagen tillsammans med utvalda samarbetspartners. The Lobby är en fantastisk plats med ett centralt läge och vi kommer att ta tillfället i akt att göra årets Pop-up Shop till den bästa någonsin”, säger Sandra Baumann, PR & Partnership Manager, Glossybox Nordics.

Under lördagen har kunder möjlighet att köpa Glossybox Limited Edition Julbox 2018 och får då plocka ihop sin egen box med fem skönhetsprodukter som bonus.

Målet överträffades med råge

”Detta event är ett utmärkt exempel på hur The Lobby som plattform kan nyttjas. Vi ser ett växande behov av aktiveringar där varumärken kan interagera med sina kunder och låta dem ta del av spännande innehåll kombinerat med unika erbjudanden”, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

Glossybox har huvudkontor i Manchester och är verksamma i tio länder. När bolaget lanserades på den svenska marknaden i slutet av 2011 låg förväntningarna på ca 10 000 prenumeranter. De överträffades med råge. Under en femårsperiod knöt Glossybox till sig omkring 50 000 svenska prenumeranter. Den svenska marknaden har överlägset bäst penetration per capita. Glossybox samarbetar i dag med över 1 000 internationella varumärken. Bolaget ägs sedan 2017 av den internationella skönhetsjätten The Hut Group.

Var?

Glossybox intar för första gången The Lobby på Regeringsgatan 61 i centrala Stockholm.

När?

Klockan 09.00 på lördag öppnar The Lobby portarna för Glossybox ”takeover” som pågår under hela dagen fram till klockan 16.00.

Hur?

Under eventet har ni läsare och besökare möjlighet att  skapa en helt egen box, ta del av exklusive erbjudanden samt få chansen att bli stylad av ett proffs.

Missa inte – gratis goodiebags till de 50 första besökarna!